Direktlänk till inlägg 23 mars 2016

Ismetesäsongen 2015 / 2016.

Av Adamsfiske - 23 mars 2016 16:28

Hej, där! Längesen jag skrev senast, men är dags att få liv i  bloggen igen! Tänkte skriva lite hur ismetet har varit för oss denna vinter.

Nu när jag sitter och sammanfattar denna ismetesäsong, så kan jag säga att ismetesäsongen har varit lyckad med mycket fisk och några bättre upp, men inga större som vi hade hoppats på. Skulle kunna gissa på att vi har fått ca 100gäddor och störst på 5kg. Sedan har vi lyckats få 2 abborrar på ismete, störst på 950gram.


Bilder nedanför från vintern!


 John som är en kompis till mig, lyckades få upp en fin gädda på 3,5kg och 80cm under vinterns ismetepass

    


Gustav lyckas landa en fin gädda på 3,5kg på pelagiskt

 


Jag lyckades landa en med finare gädda på 5kg och 97cm på.


Under årets sista ismetepass lyckas jag landa en gädda på 5kg och 90cm.

   


Gustav var med också, och lyckas få upp en fin gädda på 5kg.


Samma pass lyckas både Gustav till vänster och Oskar till höger få varsin abborre på ismete. Gustavs abborre på 6,5hg och Oskars på 9,5hg.

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Adamsfiske - 28 mars 2017 22:00

Söndag den 26 Mars, skulle det äntligen bli spinnfiskepremiär från båt. Taggad som man var för att fiska på öppet vatten första gången i år.    Runt 08:00 kom vi äntlingen ut på sjön, till ett riktigt fint vårväder. Viktor och John körde från en ...

Av Adamsfiske - 19 februari 2017 20:15

Hej!   Efter ett kortare uppehåll från fisket, så kom äntligen isen till de småländska skogarna. Direkt gav jag mig ut med kompisarna för att testa lyckan efter de större gäddorna! Hittils har det kommit upp några fina gäddor hittils, men ...

Av Adamsfiske - 17 april 2016 10:57

Denna dag, drog jag ut med Oskar, Viktor och John för att spinnfiske gädda. Tanken var att fiska av vassen och vikar på morgonen och dagen. Senare mot kvällen, var iden att fiska pelagiskt! Dagen började, segt men blev bättre ju dagen led. Efter 2 ti...

Av Adamsfiske - 17 april 2016 10:30

Påsklovet, började lida mot sitt slut. Men innan vi skulle åka hem, jag och Gustav skulle för första gången att fiska gädda och abborre i skärgårn. Dagen slutade med 10 gäddor och 11 abborrar och största abborren vägde 920g. Bästa betet för denna dag...

Av Adamsfiske - 16 april 2016 18:03

Hej där!   Under påsklovet blev det en resa med Gustav och våran fritidsledare Fö upp till Dalarna för att fiska regnbåge på sista isen. Under Tisdagen hämtade Fö, mig och Gustav i våran hemstad och påvägen upp snackade vi om fisket och lite takt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fiskar

Spinnfiske


Ovido - Quiz & Flashcards