Av Adamsfiske - 28 mars 2017 22:00

Söndag den 26 Mars, skulle det äntligen bli spinnfiskepremiär från båt. Taggad som man var för att fiska på öppet vatten första gången i år.

Runt 08:00 kom vi äntlingen ut på sjön, till ett riktigt fint vårväder. Viktor och John körde från en båt och jag och Oskar fiskade från en båt och körde tillsammans körde vi en liten rolig tävling där det gällde att få mest antal centimer på 2 gäddor i varje båt. Vi delade på oss och fiskade på 2 olika platser för att se vart fisken fanns. Morgonen började segt, inget hugg och ingen aktivitet att det fanns fisk. Straxt efter en timmes fiske så kastade Oskar nära en vasskant och hade ett hugg, men ingen gädda upp.  Men vi höll uppe vårt tålamod uppe och fiskade vidare och testade vasskanter, vikar, djupkanter och flera ställen där vi vet att vi har fått bra med fisk förut. Små tjurigt som fisket var hade jag ett litet hugg på betet, när jag gjorde ett vevstopp innan lunch.

Efter lunchen fiskade vi tillsammans och testade en annan del av sjön, en fin vasskant och en vik och se om dom fanns där inne, men icke. Vi fiskade vidare och åkte ner till en större vik, där John och Viktor hade fiskat på morgonen. Inte hugg mer efter lunch och klockan passerade 15:00, då vi packade ihop.

Ingen fisk denna dag, men ett riktigt skönt vårväder!

Nu blir det att satsa på kommande helg och hoppas att gäddorna kommer som en bonus!

Skitfiske på er!

Mvh Adams Fiske

Av Adamsfiske - 19 februari 2017 20:15

Hej!

Efter ett kortare uppehåll från fisket, så kom äntligen isen till de småländska skogarna.

Direkt gav jag mig ut med kompisarna för att testa lyckan efter de större gäddorna!

Hittils har det kommit upp några fina gäddor hittils, men hoppas på änmu större självklart. Vi har testat olika sjöar, allt från att fiska på botten till att fiska pelagiskt. Detta har gett resultat! Bilder ser ni nedanför.

Men nu börjar man längta till vårfisket och kunna fiska i båten.

Skitfiske på er!

Mvh Adams Fiske

Oskars finare gädda på 5kg och 97cm

Viktors gädda på 5kg

Isen måste självklart vara säker!

På denna bild är isen 23cm.

Av Adamsfiske - 17 april 2016 10:57

Denna dag, drog jag ut med Oskar, Viktor och John för att spinnfiske gädda. Tanken var att fiska av vassen och vikar på morgonen och dagen. Senare mot kvällen, var iden att fiska pelagiskt! Dagen började, segt men blev bättre ju dagen led. Efter 2 timmars fiske lyckades jag få ett nytt spinnfiske pb på 5,8kg och 101cm.

Nytt spinnfiske pb för mig på 5,8kg och 101cm. Betet var Mcrubber redtiger.

Vi fortsatte fiska av vassen, då det hade levererat en fin fisk. Visst lyckas Oskar få 2st små gäddor. Senare på dagen lyckas Oskar få upp en fin gädda på 5,3kg på mcrubber och en liten på 4kg på trolling på Pig Shad.

Till vänster är Oskars gädda på 5,3kg och till höger har Oskar lyckats få en liten finare gädda på 4kg på trolling.

Vi fortsatte fiska, i en liten stund i vikar och vid vassen. Jag lyckades landa en liten gädda och då hörde man ropet från andra sidan sjön, då Oskar och John fiskade i en annan vik. Oskar hade lyckats landa en gädda på 6,4kg

Oskars gädda på 6,4kg och betet var Mcrubber blue/silver

Av Adamsfiske - 17 april 2016 10:30

Påsklovet, började lida mot sitt slut. Men innan vi skulle åka hem, jag och Gustav skulle för första gången att fiska gädda och abborre i skärgårn. Dagen slutade med 10 gäddor och 11 abborrar och största abborren vägde 920g. Bästa betet för denna dag, var helt grubby shad eftersom alla gäddor och abborrar tog det.

Första gäddan, för dagen som tog på grubby shad.

Några abborrar som ville hugga på grubby shad.

Dagen fortsatte riktigt bra med stora abborrar. Längt ut till höger var den  största abborre vi fick på 920g.

Av Adamsfiske - 16 april 2016 18:03

Hej där!

Under påsklovet blev det en resa med Gustav och våran fritidsledare Fö upp till Dalarna för att fiska regnbåge på sista isen. Under Tisdagen hämtade Fö, mig och Gustav i våran hemstad och påvägen upp snackade vi om fisket och lite taktik. Hoppet var att få ett par regnbågar, samt ett par finare. Men inte ville regnbågen vara på våran sida och kanske var det att isen knaknade eller isen var påväg att smällta bort? Under dessa dagar lyckades jag bara få upp en regnbåge, på 1,5kg och Gustav tappade en fining. Riktigt läskigt med att Fö och Gustav gick igenom isen, men det gick bra!

Jag tog en regnbågen på 1,5kg som tog på en morsmyka, sista dagen innan vi skulle åka hem.

Gustav, har precis gått igenom isen och fått badat!

Sista dagen och perdekt väder för fiske! Men ingen regnbåge ville komma upp! :(

Gustav med stort fokus, men icke ville regnbågen hugga.

Vårt uteställe vid sjön och samtidigt fick vi fixa ved ute i skogen, för att lyckas elda! :)

Av Adamsfiske - 25 mars 2016 20:20

Idag, var det äntligen dags för båtpremiär 2016, med Jontahan och Gustav från Team CrazyPajk. Gustav och jag cyklade till sjön runt klockan 07:30, där vi träffade Jonathan. Kvällen innan hade vi kollat vädret, och det hade lovat sol och blå himmel. Men icke, vi kom ut på sjön till en grå himmel, regn och vind.

Det var bara att ändra om taktiken för dagen, och vi började fiska av vasskanterna och branterna. Men inget fungerade, vi fiskade med bete efter bete, prövade olika färger och storlekar. Efter ca två timmars fiske får Gustav ett hugg, men gäddan lyckas bita tag bara om gummibetet och inte stingerna. Vi fiskar vidare och i en vik, där det har blåst in hela dagen, lyckas Gustav få ett riktigt fint efterfölje av en större gädda. Surt, men var bara att komma igen.

Efter att eldat, blivit torr efter all regn och samlat på sig ny energi, så hoppades vi på att vi skulle kunna plocka nån gädda upp i båten. Men svaret, blen ganska snabbt nej. Vi fiskade av en avlång vass och viken som Gustav hade haft ett riktigt fint efterfölje tidigare under dagen. Men ganska snabbt, byte vi plats längre upp i sjön och hoppades att det skulle funka. Tyväär blev det sista stället för dagen, då vi gav upp efter 8 timmars fiske utan nån gädda upp.

Av Adamsfiske - 24 mars 2016 17:45

Hej alla!

Helgen, som var gick Sportfiskemässan 2016 i Älvsjö! Många besökare och mycket nyheter som kollades in för detta år! Som säkert de flesta vet, satt jag (Adams Fiske) och Jonathan, Gustav och Oskar från Team CrazyPajk på ungdomsgatan. Där vissade vi upp våra filmer, kameran vi spelar in med, Jonathans feederspön och lite tafsmatrail. Under Söndagen hade vi en liten tävling med! :)

Vårt bord, som vi visade kamaeran som vi spelar in våra filmer med. Sedan visade vi våra filmer, Jonathans feederspön och lite tafsmatrial som Oskar hade gjort!

Ungdomsgatan som vi satt på, tillsamans med en flugbindare, betesbyggare och en bloggare!

Mycket matrial och flugor som flugbindaren behöver, för att lyckas!

Två bilder från lokalen och längst ut till höger har ni Specialfiske Torget.

Med en avslutande bild, som visar sig hur Gustav kände sig efter dessa 3 dagar!

Av Adamsfiske - 23 mars 2016 16:28

Hej, där! Längesen jag skrev senast, men är dags att få liv i  bloggen igen! Tänkte skriva lite hur ismetet har varit för oss denna vinter.

Nu när jag sitter och sammanfattar denna ismetesäsong, så kan jag säga att ismetesäsongen har varit lyckad med mycket fisk och några bättre upp, men inga större som vi hade hoppats på. Skulle kunna gissa på att vi har fått ca 100gäddor och störst på 5kg. Sedan har vi lyckats få 2 abborrar på ismete, störst på 950gram.

Bilder nedanför från vintern!

John som är en kompis till mig, lyckades få upp en fin gädda på 3,5kg och 80cm under vinterns ismetepass

Gustav lyckas landa en fin gädda på 3,5kg på pelagiskt

Jag lyckades landa en med finare gädda på 5kg och 97cm på.

Under årets sista ismetepass lyckas jag landa en gädda på 5kg och 90cm.

Gustav var med också, och lyckas få upp en fin gädda på 5kg.

Samma pass lyckas både Gustav till vänster och Oskar till höger få varsin abborre på ismete. Gustavs abborre på 6,5hg och Oskars på 9,5hg.